خوشبختی

زندگی را با همه ی زیبایی اش در آغوش می کشم...

خوشبختی

زندگی را با همه ی زیبایی اش در آغوش می کشم...

این الگوی علم و اخلاق این جامعه است یعنی...

تو دفتر یکی از بخش های دانشکده ی پزشکی نشسته بودم داشتم سرفصل یه مقاله رو می خوندم و کلا چک می کردم جریان رو...


بعد رییس اون بخش که یه آدم جا افتاده ی اسم و رسم داره،داشت با موبایل با برادرش و زن برادرش صحبت می کرد بلند بلند...


معلوم بود که برداره یه پسر بچه ی کوچولو داره و این هی ذوق می کرد براش...


بعد تلفنش که تموم شد ، منشی اش که یه خانمیه،با خنده بهش گفت : دکتر انگار خیلی این برادر زاده تون رو دوست دارید...


اونم گفت : آره بچه ی برادر کوچیکه ام هست ...یه پسر گیرش اومده.ماشالله اینقدر که این بچه باهوش و عالیه...قربونش برم...


بعد منشیه گفت: پسره دیگه؟


گفت: آره...


منشی ِ گفت: پسر خیلی دوست دارید دکتر درسته؟؟


:آره، نه که من خودم دو تا دختر دارم،برادرهای دیگه ام هم همه شون دختر دارند...این فقط پسر گیرش اومده خدا رو شکر...اگه اینم پسر نمیشد نسلمون منقرض میشد!!!




دیگه اینجا نتونستم خودم رو به نشنیدن بزنم گفتم:


نسلتون دکتر؟؟؟ مگه می خواهید تاج پادشاهی تون بی صاحاب نمونه؟؟؟ دخترای شما که یکی از دیگری موفق ترند که ...


گفت : آره خب! ولی پسر واجبه ! اولا که فردا،هر چی داری گیر داماد میاد که از خود آدم نیست !!!!

بعدم نسل و اسم آدم منقرض میشه و از بین میره !! چون بچه های دختر مال یه آدم ِ دیگه اند و هم اسم ما نیستند !!

بعدم پسر جا میگذاره جای پای پدر !!!



آتیش گرفتم !


گفتم: دکترررررررررررررررررررر! مگه عهد دقیانوسه!!!! شما قشر تحصیل کرده ی این جامعه اید !!

شما چرا.............نسلتون منقرض میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه پادشاهی دارید؟؟؟؟؟؟؟؟

مگه کشور مونده منتظر؟؟؟ دخترای شما که از صد تا مرد موفق تر شدند !

شما دیگه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


من خودم اگه ۵ تا پسر هم در آینده گیرم بیاد،حتما به انتظار و شوق دختر باز هم بچه دار میشم!

دختر داشتن لیاقت می خواد ! دختر محبته...مهر ِ...نور ِ...امیدِ...


گفت: حالا من که نگفتم دختر بده!! ولی پسر هم واجبه...نمیشه نباشه!

الان میشه مثل من ! که نمی دونم اسم و رسمم بعد از من به کی میرسه!!!

و اینهمه مال و ثروتم باید بره تو جیب داماد !!!

اصلا می دونیه چیه...

شما چون زنی من رو درک نمی کنید!!!!!!!!!!!!!!!


.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

این جریان مال فروردینه...

از اون تاریخ،نه تنها مقاله ی به نام ایشون توسط من ویرایش و پابلیش نشد،بلکه هر وقت و هر کجا در بولتن ها و نشریات داخلی و خارجی پزشکی اسم و رسمی از ایشون دیدم،سریع ورق زدم و رادیوی ماشین یا آشپزخونه رو با شنیدن صداش در برنامه های علمی ِرادیویی قطع کردم...

.

.

.

.

.

.

.

من به این مساله ایمان دارم که در صورت وقوع هر گونه معجزه و تحولی در این کشور،ممکنه وضعیت ۳۰یاسی یا حتی اقتصادی و بین المللی تغییر مثبت کنه،ولی چیزی که به قهقرا رفته و درست کردنش حتی در نسل های بعدی هم به سرعت امکان پذیر نیست،فرهنگه...


فرهنگی که در سلول به سول وجود ِ همه ما و در کُنه ِ وجودمون موکَد شده  و به این راحتی قابل تغییر و اصلاح نیست....متاسفانه !


دیگه یقین دارم که به هیچ وجه اجازه نمیدم اگر روزی قرار باشه دختر و یا پسری از وجود من به دنیا بیاد،در این جامعه و این فرهنگ و این وضعیت رشد و پرورش کنه...که ارزش های انسانی براش،هنوز هموان طور قرون وسطایی و بَدَوی باشه و بهشون باور داشته باشه...


اینو مطمئنم!





نظرات 14 + ارسال نظر
محدثه دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:26 ق.ظ http://entezareshirin86.blogfa.com

از تو چه پنهون نسل ما هم داره منقرض میشه
ولی من دلم می خواد یه دختر دیگه هم داشته باشم

ملودی دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:32 ق.ظ http://melody-writes.persianblog.ir/

ای وای نهال جون تا کی مردم باید در بند این فرهنگ اشتباه و طرز فکرای اشتباه باشن خدا میدونه تازه به قول تو اینم قشر تحصیل کرده ی اجتماع .حیف حیف حیف واقعا ادم یه موقع هایی متاسف میشه

رویا دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:50 ق.ظ http://ahoyekheyal.persianblog.ir

وایی نهال ما داریم با خودمون چیکار می کنیم؟؟؟؟
اصلآ می دونیم داریم کجا می ریم و به کجا می رسیم؟؟؟
حتمآ یک راه نجاتی هست !!

پانتی دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:16 ب.ظ http://pantijoon.persianblog.ir/

وایییی نهال یعنی آدرس این دکتره رو بده به من برم آتیشش بزنمممممممممم...مرتیکهء فسیل مغززززز
دقیقااا با حرفات موافقم!‌چیزی که در این ملت تغییر نخواهد کرد و قرنها طول میکشه تا تحول پیدا کنه، همانا فرهنگه...
میخواستی بهش بگی آره لیاقتت همونه که پسر داشته باشی تا منتظر باشن زودتر بمیری که چنگ بندازن رو ثروتت و یه فاتحه هم برات نخونن. حالا انگار عروس خیلیییی قدر پدرشوهرشو میدونه که داماد نمیدونه!!! اینجوری لااقل دخترات یه خدا بیامرزی بهت میدن!!! واقعا انسان بی لیاقتیه...حیف اون دخترهای موفق که این باباشونه! واقعا حیففففففففففف...
واقعا بارها گفتم، شعور انسان چیزیه که اصلااا ربطی به سطح تحصیلاتش نداره!!

yalda دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:57 ب.ظ

vaghan che tarze fekri,motasefane in farhang dorost beshoo nist,in ke az adam tahsil karde mamlekate vay be hale bisavada,jalebe nahal jan man inja kasaniyo mibinam salha va az 22,23 salegi europa zendegi kardan va tahsilate daneshgahi daran vali ye afkare ghoroon vostayie daran ke taleban pishesh khodast,dige bebin bagiye chetooran,vghan az tahe delam arezoo mikonam roozi in farhang dorost beshe,harchand cheshmam ab nemikhore,rasti man baraye poste ghablam pm dadam vali nayomade engar?

لیلا دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:14 ب.ظ http://manoto1363.blogfa.com/

سلام
من وفتی دختر بودم همش میگفتم اگه ازدواج کردم فرزندم باید پسر باشه
الان هم به ارزو رسیدم همونی که خواستم شد ۲ پسر
ولی الان میگم من تو زندگیم یه دختر کم دارم از اینده ترس دارم
چون خودم میبینم نسبت با برادرم و دلسوزی که برای پدر ومادرم انجام میدم
فکرم تا حدودی اشتباه بود
به نظر من دختر یه نعمت بزرگ تو هر خونه

فیروزه دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:01 ب.ظ http://http:/khoshbakhti.ir

سلام گلم. ما سه تا دختر هستیم. هیچوقت نشنیدم پدر یا مادرم از این موضوع ناراحت باشند برعکس وقتی من حامله بودم همه از جمله شوهرم دختر می خواستیم. البته دختر یا پسر فرقی نمی کند. به هر حال اصلاْ صحبت های چنین افرادی برام مهم نیست. من که از زن بودنم راضی هستم. راستی چون وبلاگ و سایت من هم به نام خوشبختی ثبت شده پیدات کردم . از این موضوع خوشحالم. موفق باشی.

فلفل خانم دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:49 ب.ظ http://fellfoli.persianblog.ir

دیگه وقتی این قشر از جامعه عقیدشون اینه بقیه که دیگه خدا به دادشون برسه!
حالا گیرم که فامیلیش هم عین فامیلی این شد هزار تا نسل دیگه هم از پسش اومد بیرون که چی؟؟!!چه تاثیری روش میزاره؟! آره خب قدیما پسر بهتر بود چون زنشم میورد خونه ننه باباش و از اونا هم مراقبت میکرد الان کدوم زن پسری حاضره بره عصای دست مادر شوهر پدر شوهرش بشه به جز اون دختر بیچاره که تنها کسیه که دلش به حال خانوادش میسوزه حالا بد و خوب هم داریم ولی دختر واقعا؛‌یه نعمتیه

بانوی نا تمام سه‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:44 ق.ظ http://hastie.blogsky.com

من همیشه به این جور آدمها دو چیز میگم :
۱- مگه دایناسورید که نسلتون منقرض بشه؟
۲- حضرت محمد که پیامبر بود نسلش با فاطمه ادامه پیدا کرد شماها که دیگه چیزی نمی تونید بگید .

مریم چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:28 ق.ظ http://manodelam136400.blogfa.com

میشه منم رمز داشته باشم

فلفل خانم چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 ق.ظ http://fellfooli.persianblog.ir

خب الان اون بالا یعنی چی یعنی ما نباید بخونیم یعنی باید تحمل کنیم و پا روی فضولیمون بزاریم!

کیانادخترشهریوری چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:06 ب.ظ http://12shahrivary.persianblog.ir/

نهال...چرا رمزی شدی پس؟

بولوت چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:46 ب.ظ

حالا ما رمز ندون ها چیکار کنیم؟

علی چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:45 ب.ظ

سلام
بابای منم ۳۰ سال ژیش نظرش این بوده اما الان کاملا نظرش عوض شده اما از یه استاد دانشگاه اونم تو این زمان بعیده
خوشحال میشم قابل بدونی رمزتو به منم بدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد