خوشبختی

زندگی را با همه ی زیبایی اش در آغوش می کشم...

خوشبختی

زندگی را با همه ی زیبایی اش در آغوش می کشم...

شیراز ِمیگن نازه واسه ی آفتاب ِ جِِنگش

دارم نرم نرمک چای+نبات می خورم و وبلاگ می خونم و فیس بوک و بالاترین و خودنویس و رادیو ف ر د ا... 

 

از تو اتاق برادرم هم صدای کنسرت امسال دبی ِ ابی میاد( از تو سایت رادیو ف ر د ا می تونید دانلود کنید). 

 

امشب با برادرم تا دیر وقت بیدار بودیم و شیراز ِ شب زده رو که واقعا فرقی با روز نداشت دور می زدیم.. 

 

فکر کنم که ساعت ۱ بود که کنار ارگ کریمخان زند داشتیم فالوده ی شیرازی می خوردیم با آبلیموی فراووون! (جاتون خالی!) 

  

شیراز تا چند سال پیش این طوری نبود...خیلی زود شب ها سوت و کور می شد و همه می خزیدن تو خونه هاشون و بساط مهمون و مهمون بازی و اینا به راه بود... یا اینکه جمعه ها رغبت نمی کردی تا سوپری سر کوچه تون بری یه ماست بخری بس که سوت و کور بود...چون همه معمولا بیرون شهر و تو باغ های شخصی برنامه داشتند... 

ما خودمون اون موقع ها می گفتیم جمعه ها انگار روی شیراز گَرد ِ مُرده پاشیدند!!

 

اما الان خیلی راحت ساعت یازده و نیم شب،می تونی تازه بری مثلا خیابون عفیف آباد و خرید کنی و مراکز خرید رو بالا پایین کنی...  

یا مثل امشب ِ ما ساعت دوازده و نیم تازه بری رستوران و شام بخوری... 

 

یه مستند بی بی ۳۰ داره با اجرای صادق سبا(از عمد غلط نوشتم فرزندم!!)،که همین امشب-دو شنبه- بازهم پخش شد و صد در صد در سایتش هم هست و می تونید دانلود کنید... 

 

اونجا میگه که شیراز،شهر ِ شب ِ و تازه از دَم غروب زندگی جریان پیدا می کنه... 

و همین طور میگه که شیرازی ها چقدر طبع آروم و ملایمی دارند و خوش و خرم و راحت هستند و زندگی رو راحت میگیرند... 

 

واقعا همینه...من خودم هیچوقت تا به این حد به این مساله اعتقاد نداشتم... 

تا اینکه با یه عزیزی از یه شهر دیگه،به طور پیوسته و به مدت زیادی همنشین و همراه و هم صحبت شدم... 

 

و تازه اون موقع بود که متوجه این مساله شدم...که این طبع و خلق و خویی که ما داریم و فکر می کنیم همه همین طوری اند و طبیعیه،در بعضی جاها کاملا متفاوته... 

 

شیرازی ها(موکدا منظورم شیرازی های اصیل هست و نه شهرستانی های مقیم شیراز*)  معمولا انسان های آروم،باگذشت،مهربان،فهمیده و صلح طلبی هستند... 

 

طبع لطیف( و معمولا شاعری) دارند و از هر گونه دعوا و جنگ و جدل و تنش فراری اند. 

 

خیلی زیاد غریب نوازند و بسیار راحت از خودشون به خاطر دیگری می گذرند...  

  

 

 

  

 

 

 

*در مورد شهرستانی های مقیم شیراز اصلا قصدم توهین نیست و این خودش یه بحث جدا داره که یه پست دیگه می طلبه.  

 

 

 **** 

 

هشت فروردین ۱۳۸۲، من رسما وبلاگ نویسی رو شروع کردم و وارد دنیای مجازی ِ ایرانی که اون موقع خیلی هم خلوت بود شدم. بابت این موضوع خوشحالم و افتخار می کنم که بهترین دوست هام رو می از همین طریق پیدا کردم. 

 

 

به شدت خواب زده و خواب آلودم(۵:۴۵ صبحه الان)....پس پاسخ به کامنت های پست قبل و توضیح در مورد چله نشینی باشه برای صبح. چقدر خوب که همگی با هم تصمیم گرفتیم به زندگیمون نظم بدیم و رویاهامون رو محقق کنیم... 

فضای سینرژی  قدرت شگرفی داره... 

 

  

 

 

 

*** 

 

برای این شماره : 

 

 

میگمش راسِش بُوگو دوسَم می داری؟ میگه وُی نه !   

میگمش اگر باخوام پا پیش می ذاری؟ میگه وُی نه!  

 میگمش قول و قرار به کَس نداری؟ میگه وُی نه!  

 میگمش نَه پَس بیام به خواسِگاری؟ میگه وُی هاااا.............. 

 

 

  

 

شیراز در شب : 

 

 

 

 

 

 

شاد باشید...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 10 + ارسال نظر
جوایز میلیونی سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 06:03 ق.ظ http://www.btaraf.com/Register.aspx?regid=7112625b-1361-4692-bea

مسابقات فوتبال را پیش بینی کنید و جایزه بگیرید
جوایز میلیونی
در صورت فیلتر از فیلتر شکن استفاده کنید
این فرصت را از دست ندهید
به آرزوهایتان فکر کنید
ثبت نام کنید پیش بینی کنید جایزه ببرید
http://www.btaraf.com/Register.aspx?regid=7112625b-1361-4692-bea3-e8b340703718

سیلوئت سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:56 ق.ظ http://silhouette.blogfa.com

آخ دل من زیر و رو شد.. تو نمی دونی من چقدر عاشق شیرازم. بهترین خاطرات بچگی و نوجونی من تو تابستونا و عیدای این شهر بوده خونه بابابزرگ و خاله کوجیکه... از معالی آباد و کوی پزشکان و اینا بگیر تا عفیف آباد و باغ ارم و همه رستوران و کافی شاپای این شهر... یعنی من راجع به هیچ جایی تو دنیا اینقدر هیجان زده نمی شم هیچ وقت که اینقدر در مورد این شهر دلبر و معرکه و بی نظیر هیجاناتم می زنه بالا!!!!! آخ آخ که دلم داره ضعف می ره از تنگ شدگی! نصفه شبی فیلمونو یاد هندستون انداختی :)))

مادر...
خب دست این پراد خان رو بگیر پاشید بیایید یه توک پا!! شیراز...
هم فاله هم تماشا...
یه ذره هم آفتاب شیراز تیز و تند بخوره به سر و کله تون همه اش تو برف بودین :))))))))))))))))

شاد باشی عزیز دلم...

می بوسمت

بولوت سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 05:18 ب.ظ


این‌جا هنوز فالوده درست نمی‌کنن! بعد اونجا فالوده اونم از نوع شیرازی میخورن. هی! هی!

عزیییییییییییییییییییزمی
بیا اینجا من خودم یه عااااااااااااااااااااااااالمه فالوده بهت میدم

جدی جدی بیا
بدون یه اپسیلون تعارف

اردی بهشت شیراز خیلی قشنگه

نازی سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:37 ب.ظ

نهال عزیزم منم واقعا خوشحالم که تو شدی یکی از دوستای خوب من امیدوارم سالها بنویسی

نازی بدوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
زووووووووووووووووووووووود
امسال سال رسیدن به بزرگ ترین و بهترین رویا ها و خواسته هاست...
بدو که خیلییییییییییی کار داریم

بووس

سودابه چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:13 ب.ظ http://baran87.niniweblog.com/

سلام شهر زیبایی دارید. سال نو رو تبریک میگم. درباره صبا دختر کوچولوی شیرازی متاثر شدم. دوست دارم من هم بتونم کمکی و بعد از اون اطلاع رسانی کنم.من در سایت نی نی وبلاگ با مادرای مهربون زیادی آشنا هستم. لینک این مطلب در وبلاگم کمکی میکنه؟

سلام سودابه جان...
مرسی از مهرت
اگه اینکار رو بکنی من تا بی نهایت ممنون و سپاسگزارت میشم...

امیدوارم کارمای نیک این عمل ات خیلی عالی به زندگی ات بباره...
شاد باشی عزیز دلم

یکی چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 05:41 ب.ظ

سلام نهال جان.سال نو مبارک. با تاخیر.
البته آف گذاشتم واستون.انگار به دستتون نرسیده

سال نو تو هم مبارک عززززززیز دلم
چرا عزیزم آف ات رو خوندم هر چند که همون موقع سیستمم ریست شد
برات بهترین رو آرزو می کنم و امیدوارم که هر چی که به صلاحته به عالی ترین شکلی برات پیش بیاد...
می بوسمت عزیز دلم
شاد باشی

ملودی چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:33 ب.ظ http://melody-writes.persianblog.ir/

نهال جون عزیز دلم سال نو مبارکککک.امیدوارم که تعطیلات و شروع سال برات خوب بوده باشه .ثبل از همه چیز یه عالمه ممنون از محبت همیشگی که به من داری .اون تیکه ی هر کسی از ظن خود شد یار من دقیقا عصاره ی مطلب بود .راستی میگی و تصمیمایی که برای خودت گرفتی عالیهههه عالیییی .باور کن هر وقت میخونم یه عالمه حرفا ازت یاد میگریم .تو خیلی ماهی و هزار ماشلا فوق العاده فهمیده و روح خیلی بزرگی داری اینو بدون تعارف میگم. طبع خوب و خوش قلبی تم برمیگرده به همون خاصیت شیرازی بودن که مردمانی ادیب پرور و فهمیده هستن.قربونت برم دختر شیرازی گل من که از شهر زیبا و دوست داشتنی شما خیلی خازرات خوب دارم و خیلیییی دوسش دارم و حتما دلم میخواد یه بار دیگه بیام .روزای خوبی رو برات آرزو میکنم و سال خیلی خوب تری رو بووووووس

سال نو تو هم مبارک ملودی عزیزم
می دونم که تو از پس همه چیز بر میای...
فقط این تجربه ی منه که اصلا لزومی نداره همه از ما خوششون بیاد...یا اگه یه عده از ما خوششون نمیاد اصلا دلیل بر ضعف ما نیست...
و اینکه خدا پیغمبر فقط مال یه عده ی خاص نیست که قبضه اش کنند و ازش به عنوان سلاح استفاده کنند...
در هر حال من به آینده ی تو بسیار خوشبینم و برات بهترین ها رو آرزو می کنم.

شاد باشی عزیز دلم
می بوسمت

ساتین چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:53 ب.ظ

نهال عزیزم عیدت مبارک
شیراز رو از بچگیم دوست داشتم و نسبت به مردمش و خودش یه حس خاصی دارم. الانم همینطوره

خیلی دوست دارم بدونم اصل حالت چطوره

عید تو هم مبارک ساتین خوبم
مرسی از مهرت...خودم هم خوبم...سعی می کنم دیگه...میدونی که تو...
برات بهترین بهترین ها رو آرزو می کنم
شاد باشی عزیز دلم
می بوسمت

فلفل خانم جمعه 12 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:27 ب.ظ http://fellfooli.persianblog.ir

وااااااااااااااییییی کی میشه بیاااام دلم واسه وجب به وجب شیراز تنگ شده.

پایگاه اطلاع رسانی شیراز دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:10 ب.ظ

فست فود با طعم و کیفیت عالی در پیتزا گاماس، شیراز بلوار سیاحتگر 07118210086

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد